Hjælp

Har du problemer med TV-signalet eller driller internettet, så har du her mulighed for at få hjælp til tjek af driftsinfo og udstyr hjemme hos dig.

En ældre mand og en ung kvinde sidder ved et bord og bruger en bærbar computer.

Fejl eller pixelering? Prøv dette først

Det kan være irriterende, når billedet hakker eller bliver pixeleret. Heldigvis er der nogle enkle trin, du selv kan prøve først. Hvis det ikke løser problemet, står vi klar til at hjælpe dig fra kontoret.

01

Genstart TV og tilsluttet enheder

Tag strømkabel ud af stikkontakt for jeres tv og box i 2 minutter og sæt det i igen.

02

Tjek din signalkvalitet

Din signalkvalitet skal være 70 % eller derover for at undgå pixelering eller signaludfald.


Hvis din signalkvalitet ligger lavere end 70 %, skyldes det i næsten alle tilfælde fejl i din installation. 

03

Tjek din signalstyrke

Hvis du skal have flere tv tilsluttet, er det vigtigt, at du modtager et tilstrækkeligt stærkt signal.

Ligesom signalkvaliteten skal signalstyrken ligge over 70 %.


Hvis din signalstyrke er for lav, kan der monteres en forstærker, der øger styrken. 


Se hvordan du tjekker signalstyrken i vejledningen.

04

Tjek dine kabler

Ofte skyldes det dårlige signal, at kabler, stik eller samlinger er nedslidte. Signalet kan også i sjældne tilfælde påvirkes af mobilt bredbånd.


Det kan du afhjælpe ved at opdatere antennekabler, antennestik eller antenneforstærkere med nyere modeller – i langt de fleste tilfælde vil det løse problemet.


Se billeder af stikkene i vejledningen.

05

Fjern forstyrrelser

Tv-signaler kan blive forstyrret af andre elektriske signaler. Det betyder, at antennekabler, stik og samlinger skal være skærmede, så andre signaler ikke kan komme ind og ødelægge billedet - det er oftest her, fejlen ligger, når signalkvaliteten er for lav.


Kabler og stik holdes tætte ved hjælp af en skærm af metal, som dækker hele forbindelsen fra start til slut.

Tjek Norlys for fejl og planlagt arbejde

På Norlys hjemmeside kan du se om der er planlagte servicearbejder og akutte fejlrettelse på nettet i det område hvor du bor.


Tjek driftsinfo


En person bruger en computermus og en pen

På "Mit Norlys" har du mulighed for at tilmelde dig sms og e-mail service, som giver besked ved planlagte eller akutte arbejder på netværket.


Vi har lavet en lille vejledning, som kan være god at følge inden du fejlmelder til Norlys eller kontakter kontoret.


Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte kontoret. Vores vigtigste opgave er at sikre tingene fungerer hos dig.

Hjælp!

Få svar på de oftest stillede spørgsmål

Har du problemer er det altid en god idé at starte med at slukke og tænde for din computer, router eller fjernsyn.


Er der stadig problemer, er det godt at følge vores vejledning.

  • Hvilke TV-kanaler kan jeg få?

    Se vores forskellige TV-pakker her

  • Hvordan indstiller jeg mine TV-kanaler?

    Find og følg den rette vejledning til lige netop dit TV:


    Vejledninger til indstillinger af TV-kanaler →


    Vil du gerne have hjælp til at indstille dine TV-kanaler, kan du kontakte René på kontoret, som gerne kommer ud og hjælper. Det koster 100,00 kr. 

  • Hvad koster TV-pakkerne?

    Vi har tre TV-pakker med de mest populære TV-kanaler.  Priser starter fra 313,00 kr pr måned.


    Du kan læse mere om TV-pakkerne her →

  • Hvad er Norlys?

    Norlys er et dansk selskab, som leverer internet, tv og telefoni.

    De ejer og driver det fibernet, som PræstøNets distributionsnet er tilsluttet. Vi samarbejder med Norlys for at sikre, at du får en stabil og moderne forbindelse – både til internet, tv og mobil.

  • Kan jeg få internet uden en TV-pakke?

    Ja! Du behøver ikke at have en TV-pakke hos os for at få internet. 


    Vi har 4 rigtigt gode internet-pakker →

  • Facebook virker ikke!

    Er der eventuelt et problem med fx Facebook (eller anden hjemmeside/app), så kan du tjekke på Downdetector, om der er et problem med tjenesten. 

  • Pixelering og fejl

    Oplever du problemer med billedet?


    Før du kontakter os, er der et par ting, du selv kan tjekke.


    Du kan hente vores vejledning her, hvor du både finder:

    • Trin til at løse almindelige fejl
    • Sådan tjekker du din signalstyrke

    Hjælper det ikke, er du altid velkommen til at kontakte kontoret.

  • Kan jeg få både fastnet og mobilabonnement?

    Ja! Norlys, vores samarbejdspartner, tilbyder både fastnettelefoni og mobilabonnementer.

    Du kan læse mere om vores mobilabonnement her

    Ønsker du fastnettelefoni, er du velkommen til at kontakte os på kontoret.

Vejledninger

Få hjælp til indstillinger og opsætning

Få hjælp til at indstille dit fjernsyn, opsætte din email eller forbinde dit internet. Følg enkelte trin for trin forklaringer


TV-indstillinger

Indstillinger af TV-kanaler afhænger af, hvilket mærke dit TV er. Følg guiden til dit TV her.

Samsung Panasonic Philips LG

Print TV-kanalerne

Download en PDF over alle TV-kanalerne. Det er dejligt overskueligt at have liggende ved fjernsynet.

Kanaler TV-pakker

Internet

Her finder du vejledninger til opsætningen af dit modem.

Internet

Kundeservice

Jeg fandt ikke,

hvad jeg ledte efter

Har du ikke fundet svaret på dit spørgsmål eller løsningen på dit problem, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte os.

Kontakt René
En kvinde med briller taler i mobiltelefon.