Fejl eller pixelering? Prøv dette først
Det kan være irriterende, når billedet hakker eller bliver pixeleret. Heldigvis er der nogle enkle trin, du selv kan prøve først. Hvis det ikke løser problemet, står vi klar til at hjælpe dig fra kontoret.
01
Genstart TV og tilsluttet enheder
Tag strømkabel ud af stikkontakt for jeres tv og box i 2 minutter og sæt det i igen.
02
Tjek din signalkvalitet
Din signalkvalitet skal være 70 % eller derover for at undgå pixelering eller signaludfald.
Hvis din signalkvalitet ligger lavere end 70 %, skyldes det i næsten alle tilfælde fejl i din installation.
03
Tjek din signalstyrke
Hvis du skal have flere tv tilsluttet, er det vigtigt, at du modtager et tilstrækkeligt stærkt signal.
Ligesom signalkvaliteten skal signalstyrken ligge over 70 %.
Hvis din signalstyrke er for lav, kan der monteres en forstærker, der øger styrken.
Se hvordan du tjekker signalstyrken i vejledningen.
04
Tjek dine kabler
Ofte skyldes det dårlige signal, at kabler, stik eller samlinger er nedslidte. Signalet kan også i sjældne tilfælde påvirkes af mobilt bredbånd.
Det kan du afhjælpe ved at opdatere antennekabler, antennestik eller antenneforstærkere med nyere modeller – i langt de fleste tilfælde vil det løse problemet.
Se billeder af stikkene i vejledningen.
05
Fjern forstyrrelser
Tv-signaler kan blive forstyrret af andre elektriske signaler. Det betyder, at antennekabler, stik og samlinger skal være skærmede, så andre signaler ikke kan komme ind og ødelægge billedet - det er oftest her, fejlen ligger, når signalkvaliteten er for lav.
Kabler og stik holdes tætte ved hjælp af en skærm af metal, som dækker hele forbindelsen fra start til slut.
Tjek Norlys for fejl og planlagt arbejde
På Norlys hjemmeside kan du se om der er planlagte servicearbejder og akutte fejlrettelse på nettet i det område hvor du bor.

På "Mit Norlys" har du mulighed for at tilmelde dig sms og e-mail service, som giver besked ved planlagte eller akutte arbejder på netværket.
Vi har lavet en lille vejledning, som kan være god at følge inden du fejlmelder til Norlys eller kontakter kontoret.
Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte kontoret. Vores vigtigste opgave er at sikre tingene fungerer hos dig.
Hjælp!
Få svar på de oftest stillede spørgsmål
Har du problemer er det altid en god idé at starte med at slukke og tænde for din computer, router eller fjernsyn.
Er der stadig problemer, er det godt at følge vores vejledning.
Vejledninger
Få hjælp til indstillinger og opsætning
Få hjælp til at indstille dit fjernsyn, opsætte din email eller forbinde dit internet. Følg enkelte trin for trin forklaringer
TV-indstillinger
Indstillinger af TV-kanaler afhænger af, hvilket mærke dit TV er. Følg guiden til dit TV her.
Print TV-kanalerne
Download en PDF over alle TV-kanalerne. Det er dejligt overskueligt at have liggende ved fjernsynet.
Kundeservice
Jeg fandt ikke,
hvad jeg ledte efter
Har du ikke fundet svaret på dit spørgsmål eller løsningen på dit problem, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte os.
